Sziasztok!
Újabb, rövid cikkel készültem nektek az ázsiai tematikájú videojátékok kapcsán, melyben egy olyan új, ígéretes címet fogunk körbejárni, melynek láttán alighanem izzadó tenyér, tikkelő szem és instant bélcsavarodás alakult ki minden olyan fejlesztőben, aki jelenleg életszimulációs játékon dolgozik.
Lássuk, mit tudunk a méltán híres PubG-t is megalkotó, koreai Krafton játékfejlesztő stúdió által bejelentett új, Inzoi nevű szimulációs játékról!
Az Electronic Arts több évtizedes, The Sims-sorozata általi egyeduralmát eddig egyetlen játéknak sem sikerült megtörnie. Folyamatosan akadtak próbálkozások, de mindezidáig senki sem tudott igazán labdába rúgni az óriás stúdió mellett. Jelenleg is zajlanak fejlesztések, de a csúnyácska grafikájú, közösségi finanszírozással csigalassúsággal készülő Paralives és a folyamatos csúszásokat produkáló Life By You mellett az idén ősszel frissen bejelentett Inzoi az, ami igazán komoly vetélytársnak tűnhet a The Sims-franchise számára.
A Krafton stúdió által közzétett, 6 és fél perces kedvcsináló videó és képek láttán sokan először AI-t kiáltottak, és hogy nem létezik, hogy ilyen kidolgozottságú játék tényleg valaha is elkészüljön. De nem egy nevenincs cégről van szó, a 2018-ban alapított, szöuli székhelyű vállalat a valósághű világteremtéséről híres Unreal Engine 5-tel fejleszti a játékot, bár annak sok részlete még nem ismert.
A bemutatóvideón egy lüktető, modern, ázsiai nagyváros elevenedik meg, melynek nemcsak világa, hanem karakterei is hiperrealisztikus ábrázolással jelennek meg előttünk. Felfogni is nehéz azt a rengeteg információt, amit ebből a jelenleg még félkész játékból láthatunk (hát még felsorolni!), és hol van még a kész termék!
A játszható karaktereket és nem-játszató NPC-ket számos, alapvető élethelyzetben láthatjuk: otthon, az utcán sétálva, boltban vásárolva, iskolában, játékteremben, edzőteremben, és szórakozóhelyeken. Mindezek alatt hétköznapi öltözéket, iskolai egyenruhát, munkahelyi viseletet hordanak, a karakterszerkesztőben pedig már most rendkívül sokféle stílusú ruházat közül választhatunk számukra. A jelenlegi, The Sims 4-ből oly bosszantóan hiányzó színskála és “slider” itt már alapvető része a konfigurációnak, akárcsak a mintázat-választó, mellyel tetszőleges formájú és színű mintát helyezhetünk el az adott felületen, szabadkezes mozgatással, azaz még nagyobb szabadságot kapunk a figuráink megalkotásakor.
Dinamikus építési lehetőség és letisztult bútor- és ruhakatalógus fogad bennünket, melyben játszi könnyedséggel válogathatunk, és nemcsak az adott háztartást szerkeszthetjük, hanem látszólag egész városnegyedeket csinosítgathatunk.
A karakterek különböző életkorokból elérhetőek: csecsemőtől karonülő kisdeden át kigyermekekig, tinédzsereken át felnőttekig és nyugdíjaskorúakig bárkit változtathatunk és testreszabhatunk a szerkesztőben. Egyelőre a legtöbb szem, haj és bőrtípus ázsiai, azon belül is inkább koreai jellegűnek tűnik, ami egy koreai vállalattól épp nem szokatlan, de ha a játékot a nemzetközi piacra szánják, elvárható, hogy más bőrszínek, frizurák is reprezentációt kapjanak.
A bemutatott tevékenységek között vannak The Sims 4-játékosok számára nagyon ismerősek (festés, zongorázás, testedzés, takarítás, karaoke, utcai éneklés/zenélés, kertészkedés, jóga). Úgy tűnik, itt is kapunk majd naptárt, melyben az eseményeket lehet nyomonkövetni, látjuk az évszakok működését, a képernyőn látható cica pedig állatok jelenlétét (és hozzájuk kapcsolódó játékmenetet) is feltételezi. Éttermeket, élő karrieres élelmiszerbolti dolgozókat látunk, mely komoly vesszőparipája a The Sims 4 játékosoknak (ugyanis az étterem-igazgatással foglalkozó “Dine Out” kiegészítő az egyik legbugosabb, legrosszabban játszható kiegészítője a franchise-nak), de láthatunk tűzoltó-karriert is, ami különösen érdekes. A figuráknak ugyanúgy van mobiltelefonja, ám annak az egész menüje sokkal letisztultabb, mint a The Sims 4-ben. Újdonság viszont a katonai egyenruhában gyakorlatozó karakterek látványa, mely nyilván a koreai mindennapoknak a része, de a nyugati életszimulációs játékokból egyértelműen hiányzik. Ugyanez mondható el a figurák közti, drámai interakciókról, verekedésről, heves veszekedésről, melyek a rendkívül PC és viráglelkű The Sims 4-ben csak különböző modok segítségével válthatóak ki. A jelek szerint az LMBTQ-diverzitás és reprezentáció sem maradhat el, ami viszont szokatlan egy koreai vállalattól.
Újdonság tapasztalható a megjelenítési módokban: míg a The Sims 4-ben csak különböző modok bonyolult beállításainak segítségével szépíthető csupán a kinézet, itt különböző filterekkel dolgozhatunk: realisztikus, rajzfilmszerű, fekete-fehér, halszemoptikás, stb.
A felsorolt tartalmakért és funkciókért a The Sims 4-ben többszáz eurónyi/dollárnyi kiegészítő megvásárlása lenne szükséges, itt viszont úgy tűnik, ezek már mind az alapjáték részei lesznek. Nem ismert azonban annak állapota, a fejlesztés előrehaladottsága, vagy egyáltalán a játék működési elve: hogy egyszeri díj ellenében korlátlanul játszható, vagy előfizetéses rendszerbe foglalva lesz csak elérhető, egyjátékos módban vagy lehetőség lesz többjátékos funkcióra is, stb.
Nagyon sok részletet homály fed tehát, de amit látunk, az igencsak bíztató. Az animáció zökkenőmentes és dinamikus, ami némiképp azért aggodalomra adhat okot, ha a számítógépes gépigényre gondolunk, mert ha ebben a minőségben akarjuk majd játszani, minimum atomerőmű kell majd hozzá. Ha konzolon is elérhető és inkább azt választanánk a stabil játékmenet érdekében, akkor a potenciális modolásról, azaz rajongói kiegészítő tartalmakról kellene lemondanunk cserébe.
Annyi azonban bizonyos, hogy soha ilyen élethű életszimulációs játékkal nem volt még dolgunk, ami alapjaiban változtathatja meg ezeknek a piacát. A The Sims 4-ben eddig csak ügyes-bajos módszerekkel, letölthető modok segítségével lehetett ennyire realisztikus karaktereket alkotni, melyek még így is nagyon rajzfilmszerűek voltak. Most viszont minden korábbitól eltérően alkothatjuk majd meg magunkat vagy kedvenc színészünket, énekesünket, film- vagy sorozatszereplőnket ebben a játékban, hogy velük együtt kalandozhassunk az Inzoi nyújtotta világokban és lehetőségek közt.
Az Inzoi megjelenésének dátuma vagy ára még nem ismert, de figyelemmel fogom követni ezek alakulását, és ha lesz rá mód, hogy kirpóbáljam, szívesen írok majd róla ennél részletesebben is ide, az oldalra.
0 hozzászólás