Sziasztok!
Elkészült a Good Job c. koreai sorozatunk befejező epizódja is.
Az összefoglaló gondolataim egy részét a tavalyi, év végi sorozatajánlóimnál már olvashattátok, de néhányat hajtást követően most is megtekinthettek.
Jung Ilwoo-t nagy dicséret illeti szerintem ezúttal is, mert a drámai jelenetekben, amikor az édesanyjának halálával kapcsolatosan kellett játszania, rendkívül érzelemdús figurát sikerült megjelenítenie. Teljesen átélte a karakterének fájdalmát, a hangja, arcjátéka, a manírjai mind egy olyan férfi gyötrelmét sugallták, akinek az édesanyját kegyetlenül meggyilkolták. Köztudott, hogy Ilwoo családcentrikus ember, aki nagyon közel áll a saját édesanyjához, így talán a gondolat, hogy őt elveszítse, segített neki abban, hogy átérezze a figurája fájdalmát.
Tetszett Yuri is, neki egy sorozata se volt eddig, melyben ne kedveltem volna a karakterét vagy színészi játékát. Nagyon természetes volt kettejük közt a “kémia”, látszott, hogy nem érezték kellemetlenül magukat egymás társaságában, nem volt kínos feszengés köztük. Volt a történetüknek íve, a végére így teljesen el tudtuk hinni, hogy megszerették egymást.
Kim Jaeha is ki tudott teljesedni a sorozat végére: egészen eddig csak azt láttuk, hogy folyamatosan vissza kellett fognia magát, vagy akaratlanul is vicsorgott a jelenetekben, most azonban szabadjára engedte magából a gonoszt, és a színész remek munkát végzett.
Jó pont volt, hogy Kang Taejun figurájának is teret biztosított a történet a fejlődésre és vezeklésre, és hogy szemmel láthatólag ő más útra akar lépni, mint anno az apja. Érdekes a párhuzam kettejük közt: hogy házasságon kívül mindkettejüknek született egy gyermeke, de míg Kang Wansu maga mellé fogadta Kim Jaehát, addig a saját unokáját már nem akarja Taejun közelében látni…
Akit én még igazán megszerettem, az a tűzről pattant Nahi volt, aki néha idegesítő fruskának tűnik, de amúgy jólelkű és cuki figura volt.
A befejező rész dramaturgiai szempontból kicsit patchwork vagy Frankenstein volt, érezni lehetett, hogy össze-vissza lettek vágva a jelenetek, melyek utólag nem mindig voltak következetesek.
– a főhadiszálláson megegyezik a társaság, hogy Jinmo Han nyomozóval tartson, Seonu meg egyedül indult útnak. Aztán a kocsiból Jinmo felhívja Seonut, hogy közölje vele, hogy ő most Han nyomozóval tart? Minek?
– “Kang úr villája”, ahová Jinmóék tartanak, egy putri. Kizárt, hogy egy vállalat vezérigazgató-helyettese egy ilyen romos, ócska épületben lakjon. Azaz kimaradhatott/kivágásra kerülhetett a beszélgetésből egy potenciálisan 3. helyszín, pl. Kim Jaeha anyjának egykori vityillója, ahova ténylegesen mentek.
– amikor az Eun villában vannak, Kim Jaeha úgy fogalmaz, hogy “amikor meglátta itt az Eun-családot, mindig boldogok voltak”. Na jó, de ez mikor történhetett? Mert ez feltételezi azt, hogy Kang Wansu legalább egyszer, de az elbeszélés alapján inkább többször már elvitte a kis Kim Jaehát az Eun-villába. És talán Yun asszony is így szerzett tudomást arról, hogy ők apa és fia.
– kissé érthetetlen, hogy megannyi “tehetsége” mellett Kim Jaeha még a bombakészítéshez IS ért, ráadásul a bombában egy eséstől képes megtörni/kilyukadni a kábel? És egy egyszerű titkárnő képes azt hatástalanítani?
Köszönöm, hogy velem tartottatok, és kíváncsi vagyok a ti benyomásaitokra is!
A sorozat letöltési lehetőségeiért mind a mai napig sokan kerestetek privátban, ezért az Ázsiaékkövei fórumra be fogok linkelni egy megás mappát, ahová feltettem az epizódokat. Sajnos emiatt más, régebbi fordításaim videiofájljai közül sokat törölnöm kellett.
Jó szórakozást kívánok!
0 hozzászólás