Elkészült sorozatunk 8. része, félúton járunk a történetben.
2. Folytatódik utazásunk a festészet elméleti és gyakorlati világába.
anhwado (안화도) – egy festmény, melynek készítője békét és nyugalmat kíván a leendő tulajdonosának. Cheongi kismadaras festménye is ilyen volt Yangmyeong hercegnek.
gilsangdo (길상도) – festmény, mellyel bőséget / gazdagságot és boldogságot kívánnak
dancheong (단청) – “cinóber és zöldeskék”, a királyi paloták és szentélyek jellegzetes, ércvörös és zöldeskék színvilága, melynek megfestéséhez külön képzés szükséges, és csak az erre szakosodott festők (dancheongjang (단청장)) végezhetik
inmulmyobeob (인물묘법) – módszer, melynek segítségével az ember külső jellemvonásai mellett belső értékeit / hitvallását is megjelenítik
jeonsinsajo (전신사조) – (az előzőhöz kapcsolódó) festészeti elmélet, mely szerint nem csak a külső megjelenést, hanem annak belső jellemét is ábrázolni kell
ilhobulsaron (일호불사론) – a festménynek az utolsó szőrszálig / hajszálig meg kell egyeznie az alanyával, mert egy szőrszál eltérés is azt eredményezheti, hogy egy másik személyt látunk
chusa (추사) – amikor egy király halála után emlékezetből / mások elbeszélése alapján festik meg annak portréját
chobon (초본) – vázlat, melyet a selyemre festés előtt papírra rajzolnak
0 hozzászólás